Daisypath Anniversary tickers

13 April 2013

Minggu ke-2 Latihan Industri.

Assalamualaikum.

benda ni mungkin dah lama.
tapi baru sekarang,read my line,
BARU SEKARANG aku sedar benda ni.

yang pertama,
Jangan tertipu dengan luaran seseorang.
faham kan maksud aku di sini?
contoh paling senang lah,
jangan ingat perempuan pakai tudung tu baik dan jangan ingat perempuan tak pakai tudung tu jahat.

yang kedua,
Jangan terlalu baik hati sangat.Nanti dipijak2nya kepala.
aku dah kena siaa,aku dah kena,
sekarang aku dah taubat,kena keras sikit aku ni,
lembut hati sangat agaknya.

yang ketiga,
Jangan cakap lebar-lebur.
lebar-lebur?ayat Sabby ni,aku guna.
maksudnya gini,
depan si A kau cakap mcm2 pasal si B,tapi bila depan si B,kemain baik tahap pijak semut pn tak mmpus.
geli betul dengan orang mcm ni.spesies talam dua muka lah.puih,patut mati je.

yang keempat,
teguran orang kita kena terima walaupun susah untuk kita terima,
aku tau korang tak faham ayat aku,sila lah baca ulang2 untuk fahamkan ye. :)
yelah,tak kan umur dah 20 tahun pn tk boleh nak terima orang tegur.
sampai bila,kita bukannya makin kecik tapi makin membesar,
sekurang-kurangnya kita boleh ubah diri kita.
kdang2 kita buat silap,tapi kita langsung tak sedar.
sebab tu kita perlu org sekeliling kita untuk tegur kita kan?

dalam masa 2 minggu aku LI,benda ni yang aku belajar.sape tau 8 minggu lagi aku dapat benda baru,in sha Allah akan dikongsikan di sini.

notakaki : setiap ayat aku ade terselit nada-nada perlian.orang yang buat,terasa tak?

No comments:

Post a Comment