Daisypath Anniversary tickers

25 January 2013

Critical Acclaim.

assalamualaikum.

sebelum mengata,bercermin.
itulah ayat yang sesuai untuk kau,aku rasa.

jangan sesedap mulut,
mengata orang itu dan ini.
lagi-lagi bila orang itu tidak seelok,sebahagia,sebanyak harta seperti kau.

mungkin benda ni bukan menjurus kepada aku,
dan mungkin juga niat kau cuma ingin bergurau dengan orang itu.
tapi,satu benda yang kau perlu tahu.

bergurau dan berlawak jenaka ada masanya.
dan bukan semua ayat yang "pedas" itu boleh diubahsuai menjadi bahan lawak.
apa guna belajar sampai tahap ketiga tapi tiada mampu untuk berfikir.

fikir lah,mana lebih teruk,
orang yang ada rezeki lebih dan dikongsikan bersama yang lain atau orang yang ada rezeki lebih tapi kedekut untuk berkongsi apatah lagi untuk "dibazirkan" untuk benda yang dikatakan "mahal"?
jangan salahkan aku yang bermulut celupar ini.
aku tak kan memekak kalau itu salah aku.

kali ni,entri aku memang ditujukan kat engkau.
kalau kau terasa,bagus lah.
sekurang-kurangnya kau tahu ape yang aku cuba sampaikan kat kau selama ini.

so,nasihat aku lah,biar mulut busuk macam longkang,tapi perangai jangan macam bangsat.
dengan dia kau berani memekak,
cuba depan aku kau memekak?
kau tak kan berani.

kau sendiri tau sebab dia apa.
malas ah nak malukan orang macam kau.
orang macam aku ni memang cepat kesiankan orang spesies macam kau.
lagi dilayan,lagi sakit jiwa :3

notakaki : makan kat tempat yang harga agak mahal je dah dicop "berlagak".yang dia kedekut tapi nak makan sedap taknak pulak cerita.hihihihi.